DÜNYA KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN

İnsanoğlu dibine kadar riya,çıkar, yalana batmışken hangi günü kutluyoruz?

Kadınların Günü mü? Sevgileri bitirdik,güvenmiyoruz,çevremiz açlık-yoksulluk-savaş…Ve en çok etkilenen de kadınlar.Bu dünyadan ümit yok, belki başka dünyalarda yaşam daha keyifli en azından belki acısızdır.Kutlamaydı değil mi?Hadi kutlayalım… Erkek egemen toplumda kadın olmak her türlü istismarı ama en başta cinsel istismarı getiriyor.

Sayın gördüğünüz kadınları ; her 5 kadından biri cinsel istismara uğradı veya uğrayacak…Hadi , sayın çevrenizdeki kadınları…1-2-3-4-5…Eyvah!..Dünyada insan ticaretinin %80′ i yani 5 insandan 4’ü kadın ticareti.Seks işçisi yapılıyorlar.Hadi bir daha sayın.1-2-3-4-5…İşte bu…Biz hangi sayıyız?Hangi sayı olmamız her an mümkün?Hadi kutlayalım…

Gözlerimi kapıyorum. Kadın..gencecik,yeni mezun Kadın..iş arıyor,yaşamak için Kadın..eşinden ayrılmış,çocuklarına bakacak Karşısında küçük dağları o yaratmış edasında işveren-patron-amir…Sonra sırnaşık iğrenç bir yaratığa dönüşüveriyor. İstemediğiniz bakışlar,salyalı sırıtmalar,laf dokundurmalar hatta sarkıntılık.İşe alınmak için,işini kaybetmemek için,yaşamak için..susmalı-görmezden gelmeli değil mi?İki yüzlü bir toplum olduğumuzdan ses çıkardığınız, onurlu davrandığınız an bir de suçlanacaksınız kadın olarak.En adi saldırılara karşı hep kendinizi korumanız gerek…Niye bunu yaşamak zorundayız?Hıı unuttum.Biz kadınız.Hadi kutlayalım…

Gözlerimi kapıyorum. Askılı elbisem,V yakalı kazağım,yıtmaçlı eteğim,vazgeçtim saçımın tek teli, hatta sesim tahrik ediyor kendine erkek diyen bazılarını…Kadın namusları,başlarının tacı değil miydi?Bunca sapkınlığın nedeni ne?Ahlak hangi uçlarında taşınıyor ki hemencecik yerlerde sürünüyor?Doğada bunca iki yüzlülük yokken insanoğlununki oniki-yirmiiki yüzlülük değil mi?Ahh,nasıl unutuyorum..Biz kadınız ya ondan…Hadi kutlayalım.

Gözlerimi kapıyorum.Küçücük kızların baba,ağabey,amca,dayı vb.tacizine-tecavüzüne uğradığı bir dünya…Çoğunlukla susulan en acı konu.Dövülerek,korkutularak hayvani güdülerin doyurulduğu o bedenlerin bir daha dünyaya sağlıklı , ümitli bakması mümkün mü?Anne bilse de bilmese de susan-susturulan bir diğer kadın olduktan sonra kime sığınır ki kız çocuğu? Kulaklarımdan  gitmeyen   iğrenç cümleyi:”Ben büyüttüm meyvesini de ben yerim ellere mi vercektim”diyen yaratığın ifadesini unutana dek bu dünyadan ümidim yok.İnsanlara insanlık verecek,egolarını kıracak bir mekanizma varsa lütfen erkeklerden başlayarak işe koyulsun.Kadın olmak bunları hakettiriyor mu?Hadi kutlayalım.

Gözlerimi kapıyorum. Güçlülerin güçsüzleri yediği bir dünya görüyorum.Birilerinin ama en başta kadınların üzerine basılarak çıkılan bir oyun. Savaş erkek oyunu değil miydi?Peki niye aslında kadınlar üzerinde oynanır? ‘Parçalanan kadınların zevk veren etleri Her savaşın kadın mağduru,erkek galibi.’ Ganimet kadın,işkence edilen kadın,tecavüz edilen kadın…ağlayan hep kadın…Hadi kutlayalım.

Gözlerimi kapıyorum. Tarih boyu kadın düşününce,konuşunca,sorgulayıp itiraz edince cadı-ahlaksız-tehlikeli-şeytan-kötü ruhlu…Erkek bilim adamı-siyasetçi-filozof-iş adamı…Hadi kutlayalım. Gözlerimi kapadığımda aklıma bunlar gelmediği gün ,kadın-erkek insanca yaşayıp insanca davranmaya başladığımız gün kutlarım.Hayallerim başka dünyalara ertelenmediği gün kutlarım.Ama bu gün içimden hiçbir şeyi kutlamak gelmiyor.Ben çekiliyorum…Hala içinize siniyorsa ; siz kutlayın…

B.M.A.

sevgili arkadasimin venusten gonderdigi bu yaziya bende bir nazim siiri ile katilmak istiyorum.

Ve kadınlar

bizim kadınlarımız:
korkunç ve mübarek elleri
ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle
anamız, avradımız, yarimiz
ve sanki hiç yaşanmamış gibi ölen
ve soframızdaki yeri
öküzümüzden sonra gelen
ve dağlara kaçırıp uğrunda hapis yattığımız
ve ekinde, tütünde, odunda ve pazardaki
ve kara sabana koşulan ve ağıllarda
ışıltısında yere saplı bıçakların
oynak, ağır kalçaları ve zilleriyle bizim olan
kadınlar,
bizim kadınlarımız

Bir Cevap Yazın

